17:10:56 & 2010-01-24

När jag blir stor ska jag skönhetsoperera mig fett mycket. Man får ju ett sådant himla unikt och personligt utseende då.
***

”Jag råder dig, Ikaros, flyga mitt mellan himmel och hav. Om lägre du går, dina vingar tyngas av vågorna ned; om högre, de brännas av elden. Styr mellan båda din flykt; och se varken upp emot Björnen eller mot Björnvaktarn, ej mot Orions blottade klinga. Följ där jag visar dig väg!” Så lär han hur vingarna föras, fästande dem, oprövade ting, vid Ikaros skuldror. Medan han sysslar så och talar, hans åldriga kinder fuktas och handen sig skälvande rör. Nu kysser han sonen, något som aldrig mera ska ske, och av vingarna buren flyger han före, av oro fylld för sonen som följer, fågeln lik då han för sin späda unge ur boet.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback