17:20:59 & 2010-05-10





Jag fick en jättefin plunta och Minstrells av Emma idag! Jag blev SÅHÄR glad!



"På kvällen kom Marie och frågade om jag ville gifta mig med henne.
Jag sa att det gjorde mig detsamma och att det skulle vi kunna
göra om hon ville. Då ville hon veta om jag älskade henne.
Jag svarade som jag redan hade gjort en gång att det
hade ingen betydelse men att jag antagligen inte älskade henne.
"Varför isåfall gifta dig med mig?" sa hon.
Jag förklarade för henne att det hade ingen som helst betydelse
och att om hon så önskade kunde vi gifta oss.
För övrigt var det hon som frågade och jag inskränkte mig till att säga ja.
Då påpekade hon att äktenskapet var en allvarlig sak.
Jag svarade: "Nej." Hon teg ett tag och hon såg på mig
utan att säga något. Sen talade hon. Hon ville bara veta om jag skullle
ha sagt ja till samma förslag från en annan kvinna som jag
hade samma förhållande till. Jag sa: "Naturligtvis."
Då frågade hon sig om hon älskade mig, och det kunde inte jag
veta något om. Efter ytterligare en stunds tystnad mumlade hon att jag var
väldigt konstig, att hon antagligen älskade mig just därför
men att hon kanske en dag skulle avsky mig av samma skäl.
Eftersom jag teg och inte hade något att tillägga tog hon min arm,
log och sa att hon ville gifta sig med mig."

Albert Camus - "Främlingen"



Kommentarer
Postat av: Sophiee

snusaRN kolla in mitt senaste inlägg. du kommer gilla det heh

2010-05-10 @ 18:00:43
URL: http://bysophies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback