19:50:16 & 2011-11-03

Jag har ju varit i Ukraina med klassen i två veckor, och jag vet att två av mina (Julias) läsare är sugna på att se bilder. Jag har varit jättelat och verkligen inte orkat göra ett bra urval, men här kommer några ändå, från Tjernobyl! (Jag har föresten verkligen inte kommit överens med blogg.se än, så bilderna är lite halva. Vet inte varför.)

PhotobucketHär är Vera, hon har precis råkat luta sig mot en vägg i staden Tjernobyl där vi var på kisspaus. Hon är som ni ser, väldigt väldigt orolig.

Photobucket
Här är armen hon lutade sig med.
Photobucket
PhotobucketPhotobucketPhotobucket
Här ser man lite av reaktorn.
PhotobucketPhotobucketPhotobucket
Photobucket
Den förbjudna bilden. Man fick då alltså inte ta kort på millitärkontroller, vilket detta var. På skylten står det Pripjat, vilket är själva "spökstaden".
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Tydligen trodde man i staden att det var någon slags gasläcka, så alla barn i skolan fick gasmasker som någon nu har samlat i ett klassrum. Jätteläskigt.
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Och här är tillslut Elis. Det var Tjernobylresan det!
/J

Kommentarer
Postat av: alice

fina bilder! vad häftigt att ha sett allt det där irl. vill också

2011-11-03 @ 22:19:56
URL: http://alicetollbring.blogspot.com/
Postat av: Mr. Director

2011-11-04 @ 19:48:11
Postat av: Mr. Director

Shit va coolt att åka till Bagdad, har hört att det är krig där och så.



Hur vågar man åka dit?



Finns det döda barn där eller?

2011-11-04 @ 19:49:36
Postat av: Mr. Director

bagdad ligger väl i ukraina? eller har jag fått allt bakom flötet?

2011-11-04 @ 19:50:32
Postat av: Thomas

Starka bilder!

2011-11-07 @ 22:04:58
URL: http://glasoklorid.blogspot.com/
Postat av: Thomas

De kan man kalla öde.....

2011-11-07 @ 22:06:24
URL: http://glasoklorid.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback